Pedagógiánk

 

“A Waldorf pedagógia lehetőséget teremt arra, hogy minden gyermek kibontakoztathassa önvalóját és kíváncsi arra, hogy kivé akar válni. Ennek megnyilvánulására a legjobb lehetőség a világ tevékeny megismerése. A Waldorf óvodapedagógia fontosnak tartja, hogy természetes környezettel és beleérző nevelői lelkülettel segítse a gyermeki valót kibontakozni. Tesszük ezt azért, hogy valós ismereteket közvetítsünk és általa valós és igaz világot tapasztalhassanak az óvodás gyermekek. Ennek hatása egész lényüket átjárja és a világról azt tapasztalják, hogy az JÓ!

Mindez segíti a gyermekeket a saját érési ütemükben való fejlődésükben. A gyermekek körül értelmes munkát végző és gondoskodó figyelemmel élő nevelői jelenlét védő burokként veszi körül a csoportot. Ez teret enged annak, hogy az utánzás-játék-fantázia, akarat-érzés-gondolkodás az óvodáskor végére kibontsa azokat az erőket, amelyekkel megtörténhet az iskolába lépés.

Életünk fontos eleme a ritmus: az időről időre való ismétlődés a tevékenységekben, ami érzelmi biztonságot teremt és ezáltal a folyamatok ápolása is megtörténhet, valamint a hétköznapjainkat követő ünnepek, mint az időszakok lezárása, amik segítik a gyermekeket a világban való tájékozódásban.”

Pedagógiai hitvallásunk: „…a gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat. Gyökereket, amelyek tartást adnak, hogy tudják hova tartoznak, de ugyanígy szárnyakat is, amelyek az egyiket a kényszereitől és előítéleteitől szabadítják meg, a másiknak lehetőséget adnak új utakat bejárni, (vagy inkább repülni).” Johann Wolfgang Goethe

Könyvajánló szülőknek

Christopher Clouder és Janni Nicol: Kreatív játékok kisgyermekeknek I. és II.

Egészségesen felnőni a digitális médiaeszközök világában

Elisabeth Plattner: A nevelés mindennapi művészete

Goebel-Glöckler: A nagy gyermek-kalauz

Henning Köhler: Félénk, szomorú és nyugtalan gyerekekről – Egy spirituális nevelési gyakorlat alapjai

Karl König: Az első három gyermekév

Kerek esztendő 4 kötete

Kim John Payne: Egyszerűbb gyermekkor — Hogyan neveljünk nyugodtabb, boldogabb, magabiztosabb gyerekeket?

Kim John Payne: Melegszívű fegyelmezés

Rudolf Steiner: A világ és az ember szellemi megismerésének alapelemei

Rudolf Steiner: Gyermeknevelés – A gyermek játéka

Török Sándor: Mi az antropozófia? Genius Kiadó

Vekerdy Tamás: Jól szeretni

Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság

Volker Fintelmann: Szépen megöregedni

Waldorf-Óvodapedagógiai Program

Könyvajánló gyerekeknek

Daniela Drescher: Gyere velem a törpék birodalmába!; Gyere velem a tündérek országába!; Gyere velem a sellők birodalmába!

Daniela Drescher: Virágról virágra, csillagtól csillagig

Énekel a nyár/ tél/ tavasz/ ősz (zenés könyvek)

Gyapjú mesék: Kigyós Jancsi, Aranytulipán

Jacob Streit: Puck, a törpe (6 éves kortól)

Kányádi Sándor verses kötetei

Sybille von Olfers: Mese a virággyermekekről

Szentkúti Márta: Barna és Barka könyvek

Szentkúti Márta: Brumm, brumm, brumm- Mackómesék

Szentkúti Márta: Törpemesék (5 éves kortól)

Szentkúti Márta: A tölgyes tisztás meséi (5 éves kortól)

Török Sándor: Kököjszi és Bobojsza, Gilikoti (7 éves kortól)

Weöres Sándor verses kötetei

Zengőkert mesekönyvek