Pedagógiánk
“A Waldorf pedagógia lehetőséget teremt arra, hogy minden gyermek kibontakoztathassa önvalóját és kíváncsi arra, hogy kivé akar válni. Ennek megnyilvánulására a legjobb lehetőség a világ tevékeny megismerése. A Waldorf óvodapedagógia fontosnak tartja, hogy természetes környezettel és beleérző nevelői lelkülettel segítse a gyermeki valót kibontakozni. Tesszük ezt azért, hogy valós ismereteket közvetítsünk és általa valós és igaz világot tapasztalhassanak az óvodás gyermekek. Ennek hatása egész lényüket átjárja és a világról azt tapasztalják, hogy az JÓ!
Mindez segíti a gyermekeket a saját érési ütemükben való fejlődésükben. A gyermekek körül értelmes munkát végző és gondoskodó figyelemmel élő nevelői jelenlét védő burokként veszi körül a csoportot. Ez teret enged annak, hogy az utánzás-játék-fantázia, akarat-érzés-gondolkodás az óvodáskor végére kibontsa azokat az erőket, amelyekkel megtörténhet az iskolába lépés.
Életünk fontos eleme a ritmus: az időről időre való ismétlődés a tevékenységekben, ami érzelmi biztonságot teremt és ezáltal a folyamatok ápolása is megtörténhet, valamint a hétköznapjainkat követő ünnepek, mint az időszakok lezárása, amik segítik a gyermekeket a világban való tájékozódásban.”
Pedagógiai hitvallásunk: „…a gyermekeknek két dolgot kell adnunk: gyökereket és szárnyakat. Gyökereket, amelyek tartást adnak, hogy tudják hova tartoznak, de ugyanígy szárnyakat is, amelyek az egyiket a kényszereitől és előítéleteitől szabadítják meg, a másiknak lehetőséget adnak új utakat bejárni, (vagy inkább repülni).” Johann Wolfgang Goethe
Könyvajánló szülőknek
Christopher Clouder és Janni Nicol: Kreatív játékok kisgyermekeknek I. és II.
Egészségesen felnőni a digitális médiaeszközök világában
Elisabeth Plattner: A nevelés mindennapi művészete
Goebel-Glöckler: A nagy gyermek-kalauz
Henning Köhler: Félénk, szomorú és nyugtalan gyerekekről – Egy spirituális nevelési gyakorlat alapjai
Karl König: Az első három gyermekév
Kerek esztendő 4 kötete
Kim John Payne: Egyszerűbb gyermekkor — Hogyan neveljünk nyugodtabb, boldogabb, magabiztosabb gyerekeket?
Kim John Payne: Melegszívű fegyelmezés
Rudolf Steiner: A világ és az ember szellemi megismerésének alapelemei
Rudolf Steiner: Gyermeknevelés – A gyermek játéka
Török Sándor: Mi az antropozófia? Genius Kiadó
Vekerdy Tamás: Jól szeretni
Vekerdy Tamás: Érzelmi biztonság
Volker Fintelmann: Szépen megöregedni
Waldorf-Óvodapedagógiai Program
Könyvajánló gyerekeknek
Daniela Drescher: Gyere velem a törpék birodalmába!; Gyere velem a tündérek országába!; Gyere velem a sellők birodalmába!
Daniela Drescher: Virágról virágra, csillagtól csillagig
Énekel a nyár/ tél/ tavasz/ ősz (zenés könyvek)
Gyapjú mesék: Kigyós Jancsi, Aranytulipán
Jacob Streit: Puck, a törpe (6 éves kortól)
Kányádi Sándor verses kötetei
Sybille von Olfers: Mese a virággyermekekről
Szentkúti Márta: Barna és Barka könyvek
Szentkúti Márta: Brumm, brumm, brumm- Mackómesék
Szentkúti Márta: Törpemesék (5 éves kortól)
Szentkúti Márta: A tölgyes tisztás meséi (5 éves kortól)
Török Sándor: Kököjszi és Bobojsza, Gilikoti (7 éves kortól)
Weöres Sándor verses kötetei
Zengőkert mesekönyvek